In the Making III / No Sun No Moon – Nina Kuttler

As diell — as hënë!

As mëngjes — as mesditë

As agim — as mbrëmje — asnjë kohë e duhur e ditës.

As ngrohtësi, as gëzim, as lehtësi e shëndetshme,

Asnjë ndjesi rehatie në asnjë pjesë të trupit —

As hije, as dritë, as flutura, as bletë,

As fruta, as lule, as gjethe, as zogj! —

Nëntor!

(Thomas Hood, 1799-1845)


Smogu i Londrës i përshkruar në këtë poezi ekspozon trupin e njeriut si një entitet poroz pa kufi të përcaktuar qartë që e ndajnë atë nga mjedisi i tij. Ajri i ndotur është i pashmangshëm. Sot, kombet e pasura dhe pjesë të botës e transferojnë ndotjen e tyre të dukshme në jugun global. Ndërsa prodhimi dhe fabrikat janë zhvendosur kryesisht nga qytetet e sotme perëndimore ose janë transferuar plotësisht në vendet joperëndimore, kjo mjegull nuk është më e dukshme, por është zëvendësuar nga lloje të padukshme të ndotjes, mikroplastikë, tymra shkarkimi etj.

No Sun No Moon po mendon për shfrytëzimin kapitalist të një burimi natyror: Ajrit. Teksti imagjinon një të ardhme paksa distopike ose paratopi ku ajri i pastër shitet për përfitime nga lindja e Evropës në perëndim. Ajri po mblidhet për shembull nga parku i Gërmisë dhe po tregtohet si i pastruar veçanërisht përmes pemëve të lashta dhe specieve të rralla bimore. Reklamat në audio e portretizojnë natyrën si të pastër dhe të dëshirueshme, dhe luajnë me nocionin e origjinalitetit dhe përkatësisë si dhe dualitetin e kulturës dhe natyrës. Reklamat ndërpresin seksionet që reflektojnë mbi ndotjen dhe enden në një të ardhme gjysmë imagjinare ku nematodat po përdoren dhe shfrytëzohen për të matur cilësinë e ajrit. Në një seksion tjetër dikush flet për shijen e tyre të preferuar të ajrit. No Sun No Moon eksploron potencialin e trillimeve për të rimenduar të tashmen duke përzier mendimin shkencor me narracionin dhe tregimin. Në zhvillimin e një versioni të përshpejtuar spekulativ të një të ardhmeje kapitaliste, puna reflekton mbi rrethanat aktuale. Natyra dhe kultura janë të ngatërruara thellë ashtu si temat ekologjike me temat sociale. Komponenti vizual pasqyron dualitetin e një qasjeje narrative dhe një qasje shkencore të drejtuar nga të dhënat dhe matjet për hartën e natyrës. Pamjet nga Instituti Hidrometeorologjik i Kosovës që matin cilësinë e ajrit përzihen në qiellin dhe pemën apo pemën nga librat e fëmijëve që e përshkruajnë natyrën në një mënyrë idealiste naive.

No Sun No Moon, 2024, 25 min

Shkruar nga Nina Kuttler

muzika:                 Louis d’Heudières

zërat:                     Lara Agar, Michael Brailey, Louis d’Heudières, Sihana Klisurica, Nina Kuttler

falënderime:        Instituti Hidrometeorologjik i Kosovës, Fondacioni 17, Shkumbin Shala

Nina Kuttler (ajo/asaj) është artiste dhe shkrimtare vizuale me bazë në Hamburg. Duke punuar në një sërë mediash si video, radio, instalim zanor, tekst dhe qeramikë, ajo përdor fiksionin spekulativ dhe narracionin e bazuar në kërkime si mjete për të eksploruar se si shkenca natyrore dhe historia formojnë perceptimet antropocentrike të botës. Qasja e saj artistike zhvendoset midis makro dhe mikrokozmosit, sipërmarrjes në kohë të thellë, si dhe të ardhmen fiktive dhe eksploron mjete të ndryshme të prodhimit të njohurive, kërkimin e fosileve, tensionin sipërfaqësor, pastrimin e leckave, horoskopët, hidrokarburet, format e jetës jashtëtokësore, trupat qiellorë, punën, femra pilote, astronomi, nëndetëset, karkalecat dhe peizazhe tingujsh nënujore për perspektiva alternative, të çuditshme ekofeministe mbi të tashmen ekologjike në kolaps. Puna e saj është shfaqur ndërkombëtarisht në hapësira të tilla si CAC Vilnius; Sanatorium, Stamboll; Harburger Kunstverein, Hamburg; Thkio Ppalies, Nikosia; Galerie Barbara Thumm, Berlin; Goldsmiths University, Londër; Kunsthaus Wiesbaden. Kohët e fundit ajo ishte artiste në rezidencë në IKSV, Goethe Institut, Hessische Kulturstiftung në Stamboll dhe Cité des Arts Paris, dhe ishte studiuese artistike e Agjencisë Federale Gjermane të Mjedisit. Ajo është redaktore mysafire e ftuar e botimit Montez Press Pfeil Magazine, bashkëthemeluese e serisë së koncerteve Upstream për muzikë dhe performancë të re në Hamburg, dhe gjysma e dyshes muzikore eksperimentale CILIA.

Ekspozita “In the Making III” është pjesë e projektit “Art Space Unlimited” i cili bashkë-përkrahet nga Bashkimi Evropian. Ky aktivitet mbështetet Ministria e Kulturës, Rinisë dhe Sportit, Goethe Institute, SMART Balkans.