Qendrat tregtare: Krijimi i institucioneve të dëshirës dhe përkatësisë

Klasa III

Data: 16-19/05/2023

Ligjëruese: Catherine Nichols

Qendrat tregtare i bëjnë njerëzit të duan të hyjnë brenda tyre, muzetë shumë më pak. Sondazhe dhe studime të panumërta mbështesin atë që dyshojnë punonjësit e kulturës: blerjet janë një nga bastionet e fundit të aktivitetit publik në mbarë botën. Ky vëzhgim shoqërohet zakonisht me vajtime për rënien kulturore ose kritika të natyrës grabitqare të kapitalit global, duke vënë përballë konsumin kundër kulturës dhe argëtimin kundër arsimit. Megjithatë, çfarë i tërheq njerëzit në qendrat tregtare, në krahasim me muzetë? Çfarë i bën ata të ndihen të mirëpritur, sikur i përkisnin disi? Çfarë mund të na mësojnë qendrat tregtare – për mirë apo për keq – për politikën dhe psikologjinë e angazhimit publik? A mund të na ndihmojë kjo njohuri për të krijuar institucione kulturore që njerëzit mund t’i vizitojnë realisht?
Duke u mbështetur në idenë ndikuese të André Malraux për një “muze pa mure”, ne do ta fillojmë këtë kurs duke marrë parasysh hapësirën e parë të ekspozitës në Kosovë, Galerinë e Arteve të Prishtinës, e cila u hap në arkadën tregtare të Pallatit të Rinisë dhe Sporteve në vitin 1979. Do të dëgjojmë rrëfimet e dëshmitarëve okularë dhe shqyrtojmë materialet arkivore që dokumentojnë këtë përpjekje socialiste për të sjellë kulturën në të gjitha format e saj te masat. Duke e krahasuar këtë model të hershëm me përhapjen e fundit të muzeve të artit në qendrat tregtare, mes tyre edhe qendrën tregtare K11 të Shanghait, ne do të diskutojmë tekste dhe video që ofrojnë një pasqyrë mbi avantazhet dhe disavantazhet e sjelljes së artit tek njerëzit, megjithëse në vende ku kultura dhe tregtia përputhen dukshëm. Dhe ne do të shqyrtojmë se si një njohuri e tillë mund të ndihmojë, anasjelltas, në sjelljen e njerëzve në artin e shfaqur në hapësira më pak të kontestuara nga mekanizmat e kapitalit. Ne do ta përfundojmë seksionin teorik të punëtorisë duke diskutuar shkallën e angazhimit publik të arritur nga ndërhyrjet në hapësirat dhe institucionet e ndryshme publike që përbëjnë Manifesta 14 Prishtina në vitin 2022 dhe mësimet e nxjerra nga kjo ngjarje e artit publik në shkallë të gjerë në Prishtinë.
Duke u bazuar në diskutimin e mëparshëm, gjysma e dytë e punëtorisë do të fokusohet në kurimin dhe ndërmjetësimin e një ekspozite të vogël në ekipe: një që do të shfaqet në Albi Mall, një në Grand Hotel Prishtina dhe një në Muzeun e ardhshëm të Artit Modern. Duke përdorur modele në shkallë, ekipet do të zgjedhin nga një gamë e parazgjedhur veprash artistike për të krijuar dhe paraqitur një ekspozitë që do t’u flasë sa më shumë komuniteteve të ndryshme, duke reflektuar mbi mjetet, qëllimin dhe potencialin e “institucionit” të tyre përkatës për të arritur vërtet. njerëzit.


Klasa do të mbahet në gjuhën angleze.


Catherine Nichols

Catherine Nichols është studiuese e arteve dhe letrave, kuratore dhe shkrimtare me qendër në Berlin. Ajo aktualisht punon si kuratore në Hamburger Bahnhof — Nationalgalerie der Gegenwart në Berlin, pasi ka kuruar së fundmi Manifesta 14 Prishtina: ka rëndësi se çfarë botësh bota botëron: si të rrëfejmë gtregime ndryshe. Në vitin 2021 ajo bashkëdrejtoi beuys 2021, një program njëvjeçar që përfshin rreth 30 ngjarje kulturore në shtetin e Rhein-Westfalisë së Veriut, si dhe një radio stacion online, një simpozium dhe një laborator ndërdisiplinor që eksploron format radikale demokratike të kolektivitetit. Përveç kurimit të një game të gjerë ekspozitash të historisë kulturore në institucione anembanë Gjermanisë me tema që shtrihen nga reformimi te pasionet, nga dielli te seksualiteti, ajo ka ngritur ekspozita të shumta monografike dhe tematike të artit duke përfshirë Beuys: Ne jemi Revolucioni, Fundi i Shekulli i 20-të: Më e mira do të vijë dhe Kapitali: Borxhi – Territori – Utopia për Galerinë Kombëtare të Hamburger Bahnhof – Muzeu für Gegenwart – Berlin (në bashkëpunim me Eugen Blume) dhe Të gjithë janë Artist: Ushtrime Kozmopolitike me Joseph Beuys (incollaboration) me Isabelle Malz dhe Eugen Blume) në K20 Kunstsammlung Nordrhein-Westfalen në Düsseldorf. Ajo ka botuar gjerësisht për artin bashkëkohor, si dhe ka redaktuar shumë katalogë dhe libra